Yeni
Mimari Koruma ve Restorasyon Seti (4 KİTAP)

Mimari Koruma ve Restorasyon Seti (4 KİTAP)

241,50 TL KDV Dahil

-30%

345,00 TL

Format: Karton Kapak

Kargo Süres: 3-4 iş günü.

Mimari Koruma ve Restorasyon Seti şu 4 kitaptan oluşmaktadır:

* Tarihi Çevre Koruma Ve Restorasyon

* Rölöve

* Türk Evi Cennetin Kapıları / Gates Of Paradise

* Osmanlı Anıt Mimarisinde KLASİK YAPI DETAYLARI

1- TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RESTORASYON

Koruma düşüncesinin kuramsal temeli ve korunacak değerlere ilişkin ölçütlerle başlayan kitap, anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler, restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar, restorasyon projesinin hazırlanması ve restorasyon tekniklerinin yanısıra koruma anlayışı ve kültür varlıklarının korunması ile ilgili örgütlenme ve yasalara da yer veriyor. Carta del Restauro, Venedik Tüzüğü, Amsterdam Bildirgesi, Washington Tüzüğü, Arkeolojik Mirasın Yönetimi, Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu’nun 378 Sayılı İlke Kararı, Sualtı Kültür Mirasının Korunması ve Yönetimi ile İlgili Tüzük, Ahşap Tarihi Yapıların Korunması için İlkeler ve Geleneksel Mimari Miras Tüzüğü’nü de içeriyor.

2- Rölöve

Tarihi eserlerin ve anıtların geçmişten yansıttıklarını ve mimari gelişmeye nasıl ışık tuttuklarını anlamak için hem korunmuş olanların hem de harabe halinde olanların belgelenmeleri, başka bir deyişle “rölöve edilmeleri” gereklidir. Rölöve, bir eski esere müdahele gerektiği zaman yapılacak ilk iştir. İster arşivlemek için, isterse restitüsyon-restorasyon projesi hazırlamak için olsun, bir eski eserin rölövesinin yapılması şarttır. Bu açıdan bakıldığında bu denli çok tarihi eser bulunan ülkemizde rölövenin önemi çok açıktır.

 

Öncelikle bu işe yeni başlamış mimarlık öğrencileri için hazırlanan RÖLÖVE kitabı, profesyoneller için de son derece yararlı bir kaynaktır. Herkesin kolayca anlayabilmesi için kolay anlaşılır bir dil ve yöntemle konuyu ele almakta; kroki yapma, fotoğraf çekme, ölçüm ve çizim aşamaları yazarın yıllar boyunca yapmış olduğu çalışmalardan örneklerle açıklanmaktadır. 

3- Türk Evi Cennetin Kapıları / Gates Of Paradise

"Türk Evi", Cengiz Bektaş'ın, içinde doğup büyüdüğü, coğrafyanın birikiminden, yaşama kültüründen doğan "ev" i tanıyabilmek için Balkanlar’da, Adalar’da, tüm Anadolu’da sayısız araştırma-inceleme gezisi yaparak, fotoğraflayarak, yazıp-çizerek, çoğunu ölçüp-biçerek yaptığı ayrıntılı saptamaların okuyucuya bir sunumu.

Cengiz Bektaş, ana ilkelerden kullanılan gereçlere, plan tiplerinden esnekliğe, biçemden dönemlere uzanan geniş bir bakış açısıyla “Türk evi” kavramına bakar.

“Yöresel bütün renkleri içeren Osmanlı yaşama kültürünün ürünü olan evleri, Saraybosna’dan Erzurum’a, benzer temel ilkelere göre gerçekleştirilmiş olarak buluyoruz. Hangi gereçle, nerede, kimin için yapılmış olurlarsa olsunlar, bugün de yaşayan örneklerini incelediğimizde, bu evlerde kimi ortak yönleri, aynı temel ilkeleri saptayabiliyoruz. Yaşadığı topraklar üzerinde, gelmiş geçmiş bütün kültürlerin doğal kalıtçısı önce orada büyüyenlerdir. Bu nedenle, elbette Makedonya’daki Osmanlı evine bugünün Makedonyalısı Makedonya evi, Filibe’deki Osmanlı evine Bulgaristanlı Bulgaristan evi, Yunanistan’daki Osmanlı evine de bugünün Yunanistanlısı Yunanistan evi diyecektir. Gerçekten de bu evler, yaratıldıkları coğrafyanın evleridir tam tamına.

Ben bugün ‘Türkiye evi’ dersem de, ya da Türkiye vatandaşı olarak yaşayanlara, üst kimlik olarak Türk dendiğine göre, ‘Türk evi’ dersem de doğru bir şey söylüyorum elbette.

Ama bunu, Osmanlı yaşama kültürünün, bütün bu topraklar üzerinde ortak yaşamdan yarattığını bilerek söylüyorum ‘Türk evi’ sözünü.”

4- Osmanlı Anıt Mimarisinde KLASİK YAPI DETAYLARI

Bir bütün detaylardan oluşur. Geleneksel mimaride detaylar, zaman içinde, deneme-yanılma yöntemiyle geliştirilmişlerdir. Kendinden beklenen işlevi mükemmel biçimde yerine getirdiğine inanılan bir detayın değişmesi için bir neden yoktur. Geleneksel mimarinin en önemli özelliklerinden biri olan bu anlayış, günümüzün mimarî anlayışıyla taban tabana zıttır. Dikkatle incelendiğinde görülecektir ki, birbirinden uzak bölgelerde, hatta farklı zamanlarda uygulanmış iki detay dahi şaşılacak derecede benzerlik sergileyebilir.

Şu halde, önemli olan, bir detayın özünü anlamak, işlevini nasıl yerine getirdiğini çözebilmektir. Bunu gerçekleştiren mimar artık o detaya vâkıftır; günün değişen koşullarında o detayın gelişmesine katkıda bulunabilir. Altmış yıllık uzun bir uğraşın sonucu olan bu kitap, öncelikle mimarlara, restoratörlere ve bu alanlarda eğitim gören öğrencilere hitab etmektedir. Bu çalışmanın belki de en önemli özelliği, Osmanlı klasik yapı detaylarını ilk kez toplu halde sunmasıdır. Sunulan detayların ait olduğu anıtların kimileri hatalı restorasyon çalışmaları sonucu özgünlüklerini kaybetmiş, kimileri bakımsızlıktan yıkılmaya yüz tutmuş, kimileri de tamamen yitirilmiş durumdadır. Eğer bu kitap, hedef kitlesinin dikkatini biraz olsun bu mükemmel detaylara çekebilir, onları takdir etmelerine ve prensiplerini anlamalarına yardımcı olabilirse amacına ulaşmış olacaktır. Çünkü hepimiz biliyoruz ki mükemmellik detaylarda gizlidir.

Bu Ürüne Bakanların İncelediği Diğer Ürünler

Top