Yeni
Mimarlık ve Felsefe Seti (4 Kitap)

Mimarlık ve Felsefe Seti (4 Kitap)

116,20 TL KDV Dahil

-30%

166,00 TL

Format: Karton Kapak

Kargo Süres: 3-4 iş günü.

TEKİL NESNELER: MİMARLIK VE FELSEFE Kitap, bir filozof ve bir mimarın, Jean Baudrillard ve Jean Nouvel’in, kendi yapıt ve araştırmalarına kaynaklık eden “tekillik” motifi dolayımında gerçekleştirdikleri ufuk açıcı bir söyleşiden oluşuyor ve K. Michael Hays’in önsözüyle birlikte sunuluyor. Jean Nouvel ve Jean Baudrillard; mimar ve filozof çağımızı ilgilendiren temel, yakıcı sorunlara da değiniyorlar. Ütopyacı ruhu hortlatarak geleceğin şehrini hayal ediyorlar. Saydamlık ideali ya da ideolojisinin, siyasetten mimarlığa, hemen her alana nasıl yavaş yavaş nüfuz ettiğini soruşturuyorlar. Ve kadim mesele: özgür olmanın zorluğu… Mimarlık ve felsefe, daha önce hiç bu kadar açık ve kesin bir şekilde “karşı karşıya” gelmemişti. MİMARLAR İÇİN HEİDEGGER Martin Heidegger mimarlığın kendisini başlı başına bir düşünme konusu edinmiş, bununla da kalmayıp doğrudan mimarlara seslenen bir metin kaleme almış nadir düşünürlerden biridir. 1951’de Darmstadt’ta hıncahınç dolu bir konferans salonunda sunduğu ve sonradan “İnşa Etmek İskân Etmek Düşünmek” başlığıyla yayımlanan bu metin, bugüne dek Alvar Aalto’dan Steven Holl ve Peter Zumthor’a pek çok ünlü mimarın başvuru kaynaklarından biri olmuştur. MİMARLAR İÇİN DELUEZE VE GUATTARİ Gilles Deleuze ve Félix Guattari’nin yapıtları son zamanlarda diğer sanat dallarında olduğu gibi mimarlık ve tasarım alanlarında da geniş yankı bulmuş, birçok mimar ve mimarlık kuramcısına esin kaynağı olmuştur. Uygulamaya bakıldığında da, başvuru çerçevesini oluşturdukları avangard işlerin sayısının giderek arttığı görülmektedir. Bu iki düşünürün mimarlık ve tasarım dünyasının sözcük dağarında sıkça yer bulan kavramlarının yeterince anlaşılmadığı, çoğu zaman yalnızca söylem veya alıntı düzeyinde kaldığı söylenebilir. MİMARLIĞIN ARZUSU : GEÇ AVANGARDI OKUMAK Her biri kitabın sonunda açığa çıkması hedeflenen teorik bütünün kavramsal bileşenlerine işaret eden tematik başlıklar altında ayrı bir denemenin konusunu oluşturan dört mimarın (Aldo Rossi, Peter Eisenman, John Hejduk ve Bernard Tschumi) belli bazı projelerine yoğunlaşarak 1970’lerin ileri düzey mimarlık uygulamalarının genel karakterini ortaya çıkarmayı amaçlıyor. Söz konusu projeler modern mimarlık tarihinde yazarın “geç avangard” diye nitelendirdiği, mimarlığın kendisini başlı başına bir düşünme konusu haline getirerek varoluşunu ve temsil olanaklarını sorgulamaya giriştiği özgül ve belirleyici bir tarihsel uğrağın özneleri olarak karşımıza çıkıyor. Bu özneler imkânsızı arzuluyor, tüm simgesel sınırları zorlayarak, aşındırarak, ihlal ederek modern mimarlık pratiğinin olanakları, sınırlamaları, çatışkıları ve kapanımlarıyla birlikte belirli bir tarihsel uğrakta beliren bir arzu topoğrafyasının izini sürmemizi sağlayacak engin ve girift bir düşünme alanı açıyorlar

Bu Ürüne Bakanların İncelediği Diğer Ürünler

Top